اخبار روزانه درباره این شرکت و پروژه های در دست ساخت
دیدکلی شمع در سیستم جرقه وظیفه دارد امکان جهش جرقه برای احتراق مخلوط سوخت و هوا را در سیلندر از فاصله الکترودهای خود فراهم نماید. برای این منظور باید در مقابل ولتاژ زیاد تولید شده در کوئل کاملا عایق بندی شده باشد. شمعها باید از نظر اختلاف سطح زیاد ، خوب عایق بوده و دارای مقاومت مکانیکی (فشار کار سیلندر) و مقاومت در حرارت (حرارت درسیلندر) ، که حرارت احتراق تقریبا حدود 2000 درجه سانتیگراد و فشار آن حدود 40 اتمسفر است، باشند. یک موتورچهار زمانه که 4200 دور در دقیقه بزند، 35 بار در هر ثانیه یک شمع جرقه میزند. به علت این بار شدید الکترودهای شمع که در محوطه احتراق واقع شدهاند، تحت تاثیر این فشار و حرارت واقع میشوند و باید بتوانند تمامی عوامل ناشی از احتراق سیلندر را بخوبی تحمل نمایند.
ادامه مطلبوایر شمع (Spark Plug Wire) که تحت عنوان کابل احتراق یا جرقه زنی نیز شناخته میشود، یکی از مهمترین اجزای سیستم احتراق اتومبیل است و وظیفه انتقال برق به شمعها را بر عهده دارد.
ادامه مطلبسیستم فنی خودرو برای به حرکت در آوردن خودرو و هدایت و کنترل آن دارای پیچیدگی هایی است که هر جزء از آن وظیفه و نقش مهمی را ایفا میکند تا خودرو بتواند ایمن و با کنترل بالا کار کند. برخی از این اجزاء با وجود کوچک بودن نقش مهمی را در خودرو دارند که یکی از آنها وایرشمع خودرو می باشد که خود از اجزایی تشکیل شده که در ادامه در خصوص آن توضیح داده میشود.
ادامه مطلبتقریبا تمامی وسایل برقی دارای مقداری مقاومت بوده که این مسئله در سیستم برق رسانی خودرو نیز وجود دارد و این موضوع موجب میشود زمانی که توانی از یک سمت به کابل اعمال میشود
ادامه مطلبکویل احتراق یا کویل جرقه ای به عنوان یک ترانسفورماتور عمل می کند که برق 12 ولتی خودرو را به 25 تا 30000 ولت مورد نیاز برای احتراق تبدیل می کند. بوت کویل یا بوت جرقه زنی یا بوت شمع، کویل جرقه زنی را به شمع وصل می کند.
ادامه مطلب